3.Regulamin rekrutacji nauczycieliREGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA §1. INFORMACJE O PROJEKCIE 1. Regulamin określa warunki udziału, zasady i podstawowe kryteria rekrutacji nauczycieli do projektu „Radosna edukacja w kamiennogórskich przedszkolach”, ich obowiązki, a także etapy wsparcia przewidzianego w ramach projektu. 2. Projekt realizowany jest w ramach w ramach Konkursu nr RPDS.10.01.04-IZ.00-02-370/19 dla Działania 10.1: Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej, Poddziałania 10.2.4 – ZIT AW: Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej dla Osi Priorytetowej 10: Edukacja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. 3. Beneficjentem projektu jest Gmina Kamienna Góra. 4. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 5. Projekt dla nauczycieli realizowany jest w formie studiów podyplomowych, kursów kwalifikacyjnych oraz szkoleń, których celem jest podnoszenie kwalifikacji oraz kompetencji zawodowych nauczycieli ośrodków wychowania przedszkolnego. 6. Projekt będzie realizowany od września 01.10.2020 r. do 31.12.2021 r. § 2. UDZIAŁ W DZIAŁANIACH PROJEKTOWYCH 1. Uczestnikiem studiów, kursów oraz szkoleń może być nauczyciel/nauczycielka, która w chwili podpisywania deklaracji jest zatrudniona w Publicznym Przedszkolu Nr 1, 2, 3 w Kamiennej Górze w pełnym wymiarze etatu lub w jego części. 2. Rekrutacja do w/w form wsparcia odbędzie się na terenie przedszkoli we październiku 2020 roku. 3. Warunkiem ubiegania się nauczyciela o udział w projekcie jest: 1) złożenie do dyrektora przedszkola formularza rekrutacyjnego (załącznik nr 1); 2) złożenie oświadczenia o danych osobowych (załącznik nr 2) oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 3); 3) złożenie deklaracji uczestnictwa (załącznik nr 4). 4. Rekrutacja odbędzie się z zachowaniem: 1) jasnych, przejrzystych i dostępnych zasad zapewniających równy dostęp do informacji; 2) zasad rekrutacji eliminujących wszelkie formy dyskryminacji; 3) zasad równości szans kobiet i mężczyzn; 4) zasady przestrzegania przepisów prawa o ochronie danych osobowych. § 3. ZASADY REKRUTACJI 1. Formularz rekrutacyjny uczestnicy otrzymają od dyrektora przedszkola. 2. Ogłoszenie o terminie oraz miejscu składania dokumentów rekrutacyjnych zamieszczone zostanie na tablicach ogłoszeń oraz stronie internetowej beneficjenta i przedszkoli. 3. Dokumenty złożone po terminie naboru lub niekompletne nie będą rozpatrywane. 4. Weryfikacja dokumentów dokonywana zostanie przez komisję rekrutacyjną, w skład której wchodzą: dyrektor przedszkola i koordynator projektu. Z działań komisji zostanie sporządzony protokół (załącznik nr 5). 5. Do objęcia wsparciem w ramach projektu zostaną zakwalifikowani nauczyciele/nauczycielki spełniający następujące kryteria: 1) status nauczyciel/nauczycielka przedszkola; 2) złożenie wymaganych oświadczeń. 6. Na podstawie złożonych formularzy powstaną listy osób zakwalifikowanych do poszczególnych form wsparcia. 7. W przypadku mniejszego niż zakładane zainteresowania nauczycieli/nauczycielek udziałem w projekcie, komisja przeprowadzi rekrutację uzupełniającą, która będzie trwać do momentu zakwalifikowania pełnej grupy. § 4. WARUNKI STUDIÓW PODYPLOMOWYCH, KURSÓW I SZKOLEŃ 1. Uczestnictwo w/w formach wsparcia jest bezpłatne. 2. Uczestnicy otrzymują bezpłatne materiały potrzebne do ich realizacji. 3. Studia będą odbywać się na wybranych przez beneficjenta uczelniach, szkolenia na terenie przedszkoli. 4. Udział w studiach podyplomowych, kursach i szkoleniach oraz zdobycie dodatkowych kwalifikacji i kompetencji zostanie potwierdzone świadectwem bądź certyfikatu z informacją o obszarze i zakresie nabytych kwalifikacji/kompetencji. § 5. OPIS STUDIÓW PODYPLOMOWYCH, KURSÓW KWALIFIKACYJNYCH, Studia podyplomowe: 1) Terapia logopedyczna - diagnoza i terapia logopedyczna, metodyka pracy, profilaktyka – w systemie on-line. 2) Oligofrenopedagogika - podstawy prawne, wybrane metody, rodzaje zajęć, współpraca z rodzicami, dobre praktyki; studia on-line. 3) Terapia pedagogiczna – współczesne tendencje, diagnostyka, praca z dzieckiem Kursy kwalifikacyjne: 1) "Rytmika w edukacji przedszkolnej” rytmika jako forma wspierania twórczej aktywności dziecka oraz procesów terapeutycznych; on-line 2) "Plastyka sensoryczna - zajęcia stymulujące kreatywność dziecka" - formy i metody pracy 3) Integracja sensoryczna - neuropsychologia rozwojowa, zasady oceny rozwojowego dzieci, diagnoza i terapia w zakresie IS; dla 1 nauczycielki, 2 semestry, kurs on-line; Szkolenia: 1) Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne część I, podstawowe obszary 2) Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne – część II, pogłębienie i rozszerzenie wiedzy oraz umiejętności dotyczących metody, analiza aspektów 3) Negocjacje i mediacje w kontekście współpracy z rodzicami - strategie rozwiązywania konfliktów, zasady efektywnej mediacji, zasady negocjacji – rola negocjatora. 4) Innowacyjne metody pracy wykorzystywane w edukacji przedszkolnej - przegląd nowoczesnych, aktywnych metod pracy, zastosowanie w praktyce. 5) Uprawnienia rodzicielskie na terenie OWP- prawa i obowiązki rodziców w świetle prawa 6) Warsztaty z programowania, z użyciem specjalistycznych klocków - podstawy 7) Kształtowanie postaw zawodowych i systemu wartości przygotowujące do pracy z dziećmi o SPE - organizacja pomocy psychologiczno -pedagogicznej w systemie oświaty, 8) Praca z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi - wybór i opis zachowania niepożądanego, modyfikowanie i eliminowanie § 6. OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW STUDIÓW, KURSÓW I SZKOLEŃ 1. Nauczyciele/nauczycielki uczestniczący w w/w formach wsparcia zobowiązani są w szczególności do: 1) systematycznego uczestnictwa w działaniach zgodnie z ustalonymi terminami; 2) bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić udział w projekcie oraz usprawiedliwienia ewentualnych nieobecności; 3) zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu; 4) dotrzymywania postanowień zawartych w niniejszym Regulaminie oraz w deklaracji uczestnictwa w projekcie; 5) wypełnienia dokumentów służących bezpośrednio monitoringowi, kontroli i ewaluacji projektu; 6) potwierdzania obecności na szkoleniach, na listach obecności poprzez złożenie podpisu. 2. Uczestnicy projektu podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji i są zobowiązani do udzielania informacji na temat realizacji projektu osobom i instytucjom zewnętrznym upoważnionym do przeprowadzenia kontroli projektu. 3. Uczestnicy projektu mają obowiązek bieżącego informowania koordynatora o wszystkich sytuacjach mogących zakłócić realizację przez niego szkoleń w ramach projektu. § 7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 1. W przypadku zaistnienia sytuacji nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, decyzję co do rozstrzygnięć podejmuje koordynator projektu, będący przedstawicielem Gminy Kamienna Góra. 2. Pełna dokumentacja projektowa i wszelkie informacje o projekcie są dostępne na stronie internetowej Gminy, stronach internetowych oraz w biurze projektu, które mieści się w siedzibie COJ GMKG ul. Lubawska 8. SPIS ZAŁĄCZNIKÓW Załącznik nr 1 - Formularz rekrutacyjny do projektu. Załącznik nr 2 – Oświadczenia uczestnika projektu. Załącznik nr 3 – Zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Załącznik nr 4 – Deklaracja uczestnictwa. Załącznik nr 5 – Protokół z procesu rekrutacji. Załącznik nr 1 FORMULARZ REKRUTACYJNY do projektu I. Dane o uczestniku projektu - Proszę o wypełnienie tabeli drukowanymi literami
|